17 Şubat 2016 Çarşamba

VİZENİZİ UZATMAK

Önemli ve sıkıcı bilgiler köşesi:
1) Vizeniz bitmeden 1 ay önce mutlaka randevu alın.
1 ay önceden randevu almama rağmen 1.5 ay sonraya randevu verdiler.
2)Evraklarınızı eksiksiz hazırlayın.
SEF sitesinden kontrol edin mutlaka ama kısaca gerekli evraklar;
-Güncel okulunuzdan öğrenci belgesi
-Kabul mektubu
-Burs yazınız/yoksa banka hesap dökümanı
-Kalacak yer kanıtı, evse kontrat 
-Sef sitesinden doldurulacak belge
-2 pasaport fotoğrafı
-Dönüş bilet rezervasyonunuz!
-Pasaportunuz ve paranız

Ben 94 euro ödedim 204 günlük vize verdiler. Belgeleriniz portekizce en kötü ihtimal ingilizce olsun. Benim belgelerim ingilizceydi sorun çıktı fakat finalde kabul ettirdim. Faturayı siz ödüyorsanız su faturası getirmenizde yarar var.

Kimi 60 euro ödemiş daha az günlük vize basılmış. Ben okulun bitiş tarihinden sonraya 1 ağustosa rezervasyon yaptırmama rağmen Eylül ayına kadar vizem var. Benim gittiğim SEF Odivelas şubesiydi. Eğer denk gelen olursa göçmenler ofisinin AVMnin üst katında şaşırmayın insanlar saçmalamıyormuş.
Odivelas zone olarak benim bölgemde değil. Metro hattının son durağı Odivelas. Eğer ana zone carris kartınız varsa herşey normal halde Odivelas'a gidebilirsiniz. Sonra durakta mahsur kalırsınız çünkü çıkış için farklı bölgelerde olduğundan kartınız çalışmayacak. Carris kartlarından daha öncede bahsetmiştim bütün ulaşım araçlarında geçiyor diye.
Odivelas için günlük carris kartı aldım. Üstünde ferry,tram,metro,bus yazanlardan. Dakika 1 Gol 1 otobüse bindim ve kart çalışmıyor. Geri dönüp görevliye sorduğumda evet bütün toplu taşıtlarda kullanabilirsiniz dedi. Otobüs olayını anlatınca evet otobüs için değil çalışmıyor dedi. Üstünde otobüs için geçerli yazıyor doğru ama what can I do samtayms dedi. Sonuçlara cash hep çalışır arkadaşlar. Para geçerli.

55 yorum:

  1. Merhaba,
    adli sicil belgesi istemediler mi acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba
      Bu vize uzatmak oldugu icin hayir adli sicil kaydına bir daha gerek yok. Ama ev faturanuza ihtiyaç var bunun icin ev sahibinize sorabilirsiniz

      Sil
    2. Teşekkür ederim. Bir de verilen ücret uzatılan gün sayısına göre mi değişiyor? Ayrıca oturum izni almaya gerek var mı?

      Sil
    3. Totalde 1 senelik bir vizeniz olacak geldiğiniz tarihin 1 gün sonrasına kadarlık bir vize süreniz oluyor. Mesela benim eylülün ilk haftasında bitecek vizem. Vizeniz aslında oturum vizesi olarak basılıyor fakat ismi değişik içerik aynı. Sadece belgelerinizi veriyorsunuz ve o gün vizeniz basılıyor. Zaten evraklar tamamsa yaklaşık 10 dklık bir işlem. İstediğiniz süreye göre ücret değişiyor fakat erasmus öğrencilerine bu standart vize olması lazım. Birde yeşil pasaportunuz varsa böyle bir ücret ödemiyorsunuz.

      Sil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Dostum peki bu vize kaç günde sonuçlanıyor tatil planını ona göre yapacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar

    1. Vizeniz o gün sonuçlanır. Zaten evrakların tam teslim edildiyse vizeyi 5dk içinde makineden basıp imzaliyor.

      Sil
  4. Bir de hibe yazımızı orjinal almadık yanımıza fotokopiler iş görür mü? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      Sil

    2. Varsa evraklarin orjinallerini de götürmek iyi olur tabi. Fakat genel olarak sorun çıkacağını sanmıyorum orjinal götürdüğüm bazi belgelerin fotokopisini cekip orjinalleri vermislerdi. Yine de mutlaka sitesinden bakıp kontrol edin belge listesini

      Sil
  5. Merhaba, benim de bir sorum olacaktı. Vizeniz uzatıldığında yine D tipi ve multiple girişli olarak mı uzatıldı? SEF'te konuştuğum kişiler vizemin sadece Portekiz için geçerli olduğunu, Schengen bölgesinde seyahat edemeyeceğimi söylediler. Siz vizenizi uzattıktan sonra seyahat ettiniz mi, konuştuğum herkes bana söylenen şeyin doğru olmadığını, D tipi vizem olduğu sürece rahatça seyahat edebileceğimi söylediler çünkü. Cevaplarsınız çok çok mutlu olurum, stresten ölücem çünkü :) Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Vizeniz D tipi olacak ve multiple olacak. Schengen bölgesinde oldugunuz icin rahatlıkla gezebilirsiniz. Aynisini bana da dediler fakat ben vizemden sonra İspanya'ya gittim hic sorun çıkmadı. O yüzden rahatlıkla gezin keyfini çıkarın :)
      -avare

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Merhaba, sistem randevuyu vize bitiş tarihimden yaklaşık bir ay sonraya veriyor. Bu durumda ne yapmalıyım, bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım. Cevapladığınız için çok teşekkür ederim.

      Sil
  7. Merhaba
    Genelde vize uzatmaklari hep aynı oluyor fakat arayip telefonla randevu almanızı öneririm. Belki erkene cekebilirsiniz. O bir ay icin size randevu aldığınıza dair bir kagit verecekler fakat onunla seyahat etmeniz riskli. Portekizce bir belge olacak ve ulke dışına cikmamak için uyarmislardi beni. Sorun cikma olasılığı seyahat icin var onun disinda ulke içinde sorun yok.
    -avare

    YanıtlaSil
  8. Arkadaslar merhabalar ben 9 suabatta porto ya gitmeyi planlıyorum erasmus ogrencisi olarak, ancak ucak biletimi hamburg aktarmalı almak istiyorum hamburg-porto seferleri arasinda bi problem yasarmiyim vizem multiple olacak ancak 'sef' e aktarmali gideceğini bildirmen gerekebilir denildi böyle bi durum soz kounusu olabilir mi?
    -Pasaoglu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Malesef bu konuda bilgim yok fakat sefe uğrayıp bunu belirtmen gerektigini facebook grup ve ilgili sayfalarda diğer gidenler söylüyor. Senin gibi aktarmalı gidenler var fakat nasıl bir yol izlediler bilemiyorum.
      -admin

      Sil
    2. Anlasilmistir teşekkür ederim.Tek yol,daha cok tecrubeli ardaslarla konuşmak olacak.

      Sil
  9. Ben de Hamburg'a gidip oradan Ryanair ile uçmuştum Porto'ya. Hiçbir sorun çıkmayacaktır ancak pasaport kontrolünde göstermek üzere Porto uçuş biletin yanında olsun, polisi ikna eder çıkar şehri de gezersin biraz. Biz Sef e bildirdik ancak bildirmesen de sorun olmuyormuş gibi çünkü tekrar sonradan Türkiye'ye gelip Madrid üzerinden girdim, bildirmedim ve dün sorunsuz bir şekilde çıktım Porto'dan İstanbul uçuşuna.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha once roma ve amsterdam aktarmali ABD'ye gitmiştim ancak schengen vizem olmadıgı icin çıkmaya calismadim, havaalanından amerikaya geçerkende bi zorluk yaşamadım bu durum avrupa ici uçuşlar icin de geçerli olur sanırım.

      Sil
  10. merhaba arkadaşlar bu aktarmalı uçuşta mailmi atmak gerekiyor?
    bide ülkeye girdiğimiz ilk 3 günde gitmemiz gerekiyormu sefe?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gittiğimiz hafta uğramamız gerektiği söyleniyor ben uğradım sadece vizemin bitmesine 1 ay kala aramamı ve randevu almamı söylediler.

      Sil
  11. Merhabalar ben Portekizde erasmus yapıyorum, ağustosa kadar vizemi uzatmak istiyorum ,bunun için nasıl bir gerekçe göstermem gerekiyor? Erasmus süreci bitmiiş olacak ve ben yine de uzatıp kalabiliyor muyum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim vizem totalde 1 senelik basılmıştı. Bir gerekçe göstermedim ama vize ücretini yatırırken süreye göre vize için ödenen para değişiyordu. İnternet sitesinde bununla ilgili daha doğru bir bilgi alabilirsiniz tabi. Umarım Erasmusunuz eğlenceli geçiyordur :)

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba! Blogunuzu severek okudum. Ben de Eylul basinda Lizbona gitmekteyim! Ayni universite ve ayni bolum. Vizem cikti, 6 aylik. Mart ayina gelmeden yani ocak sonu subat gibi randevu almam gerekiyor sanirim uzatmak icin. Benim tek sorunum, gerekli evraklari sef sitesinde bulamamam oldu. Tekrar ayni evraklar mi gerekiyor? Ya da Turkiyeden bir sey hazirlamam lazim mi sponsorluk vs? Banka hesabi bana ait mi olacak ve icinde bir miktar para olmasi gerekiyor mu? Cevap verirseniz cok memnun olurum. Cok tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Öncelikle tebrik ederim :)
      Orada vizen bitmeden 1.5-2 ay önce başvurmanı söylecekler bence daha önce basvurabilirsin çünkü benim vizem bittikten 1 ay sonrasina randevu verilmişti. Telefonla randevu alirken gerekli evraklari söylecekler ama sefin sitesinde bulunuyor liste. Sanırım her sene güncelleniyor en iyi bilgiyi sef ofisinden alabilirsin. Ben yazdığım evrakları hazırladım Banka hesabiyla ilgili bir sey göstermedim fakat atmden 5€ cekip makbuzu göstermemiistediler bir banka hesabim olduguna dair. Sponsorluk için erasmus hibe yazısını gösterdim. Umarim yardımcı olabilmisimdir :)

      Sil
  14. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Merhaba. Ben de 1.dönem erasmusu tamamlayıp 2.döneme uzatacaklardanım. şuan okul işlemlerim için dönmüş bulunuyorum ve 2.dönemi henüz kesinleştirmedim ve vizem 19 marta kadar. şimdiden randavu almam mı gerekir tahminen mart başında tekrar portekize gidebilicem erken bi tarihe verirlerse değiştirme şansım var mı?
    ücretin yeşil pasaport için 16€ olduğu doğru mu?
    bide randevuyu bağlı olunan bölgeye göre mi veriyolar ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Benim erasmus yaptığım zamandan beri bir değişim var mı bilmiyorum ama benim Lizbonda bagli olduğum bolgede degildi SEF ofisi ve çok esneklerdi. Randevumu 2 kere değiştirmiştim. Vizem bittikten 1-2 ay sonra uzatılmıştı. Yeşil pasaportlular benim yılımda dediginiz gibi az bir miktarda ücret ödüyorlardi.

      Sil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. merhaba benim vizem 7 nisan'da bitiyor ama okulum temmuz'da biticek. SEF'ten randevu almak için sitesine girdim fakat en yakın randevu 4 Haziran'da görünüyor. Daha erkene alabilmenin bir yolu yok mudur telefonla arasak falan. Randevu tarihi vizeden sonra olsa bile o süreç için kalmanı sağlıcak bi belge verdiklerini duydum ama onunla avrupayı gezebilir miyim? Zaten randevuyu hazirana verirlerse vize uzatmam biraz saçma olucak temmuzda dönüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Vize randevumu ben telefonla almıştım. Ona ragmen vizem bittikten sonraya randevu verdiler. Evet bir kağıt veriyorlar ve avrupa icinde onunla dolasabilecegimi söylemişlerdi.vizenizi uzattiklarinda 1 senelik bir vizeniz olacak ben yari oturum vizesi almistim o yüzden uzatmanizi tavsiye ederim. Ben riske atip Avrupayi o surede dolasmadim Portekizden çıkmadim ama o kagitla dolasabilecegimi söylemişlerdi.Pek guvenilir gelmemişti portekizce bu tarihte vize randevusu vardir yazar ıslak imzali bile olmayan bir A4 pdfini mail olarak atmislardi.

      Sil
  18. Merhaba,

    Vize uzatma işlemleri için SEFe yalnızca Türkiyeden alınan D tipi vize ile mi başvurabiliyoruz. Türkiyeden yeşil pasaport ile ekstra vize almadan gidip orada uzatma gerçekleştirebiliyor muyuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Maalesef bu konuda bir bilgim yok fakat internette yesil olmasina ragmen vize alanları okumustum. SEFe gittiğim yesil pasaportlular vardi ve cok az bir ucret oduyorlardı. 16€ydu benim gittigim donemde. Fakat d tipi vizeleri var miydi bir bilgim yok.

      -admin

      Sil
  19. Merhaba, Ben tek dönem erasmus için gelmiştim ama uzatma kararı aldım ayrıca kabul kağıdı için bugünlerde başvurdum. Vizem 200 günlüktü ve mart sonunda bitiyor. Duyduğuma göre sef randevuları şimdiden 2019 a vermeye başlamış. Bu durumda ben mart ayından sonra portekiz dışına çıkamaz mıyım? Elimde randevu kağıdım olsa bile? Avrupanın en güzel zamanlardında gidememek can sıkıcı olur biraz eğer öyleyse. Bu arada randevu nasıl alınıyor web siteinden mi? Eğer öyleyse linkini verebilrseniz çok sevinirim. Son olarak ben kaldığım ev için kontrat yaptırmadım gerek duymadım daha doğrusu çünkü arkadaşlar istemiş ve portekizce getirmiş bizde bilmeyince imzalamak istemedik. Bu sıkıntı yaratır mı uzatım için? Kontrat yapmalı mıyız ve bunun ev sahibim tarafından bildirilmesi gerekli mi? (ilk geldiğimde hostel de kalmıştım ve ilk giriş portekizdendi, coimbra'dayım) Bilgilendirebilrseniz çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikli süper bir Erasmus deneyimi dilerim. Sorunuz hakkında da ben uzatma sürecinden malesef gezemedim riske atmak istemedim çünkü benim gittiğim dönemde avrupada sıkıntı vardı. (Bombalar vs) Ama sef bana şengenden çıkmadığım sürece elimdeki uzatma belgesiyle ve bitmiş vizemle dolanabileceğimi söylemişti. Uzatma belgesi dedigim sey sef damgali randevu kağıdı aslında. Ben Sefi telefonla aradım ve randevumu aldım sonra telefonla e mail adresimi verdim onlarda mail olarak bu kağıdı atmışlardı. Benim randevum çok ilerisineydi diye internetten resmi sitesinden de baktım ve daha erkene bulduğum randevuyu kendim online almıştım. Ilkini iptal ettim yani. Sefin linkini bakacağım bulduğumda eklerim mutlaka. (Benim Lizbondu ve her şehrin sefinin isleyisinin farkli oldugunu duydum.)
      Kontrat konusundaysa vize uzatmak için kontrata ihtiyacınız var. Bir ev faturasına ihtiyacınız var. Ve okuldan öğrenci belgesini göstermeniz lazım. Ben sadece kontratimla gidince bunu kabul etmediler ev sahibimi aradim ve ev sahibim maille faturalari yollamisti. (Elektrik,su)
      O yüzden tavsiyem ilk önce sefe uğrayın vize uzatacağınız yerde belgeler listesi var. (Aynisi vize ucreti ve istenen belgeler internette de vardı.) Sonrasında kontrati halletmeye çalışın. Gezme konusunda bölge dışına çıkmadıkça sorun çıkacağını düşünmüyorum çünkü olaganustu bir durum yoksa bölge içi vize kontrolü yok. Siz yine de garanti olsun diye sorarsınız tabi prosedürün güncel halini bilemiyorum.
      Başka sorununuz olursa lütfen çekinmeden yazın bildiğim kadarıyla muhakkak yardımcı olmaya çalışırım. Eğlenceli bir sene olur umarım :)

      -admin

      Sil
    2. Öncelikle hızlı cevabınız çok teşekkür ederim :) Kontrat noktasında gelecek dönem için isteyeceklerdir muhtemelen yani uzattığım zaman dilimi için fakat şuan yaşamakta olduğumuz dönem için kontratımın olmaması ve yapmadığımız için ev sahibinin gerekli yerlere bildirmesi gerekirken bildirmemesi sıkıntı yaratır mı? Bu arada mart gibi vizem bitecek ve avrupanın en güzel zamanında en muhteşem zamanlarında gezememek de can sıkmaz mı? Sizce :) 3-4 ay gezemezsek sıkıntı gibi bence :D Birde madem sef öyle bir belge verdi siz neden gezmediniz? sıkıntı yaşayanları duymuş muydunuz yani veya dediniz bomba vs karışıktı denetim çoktu muhtemelen sıkıntı mı çıkartıyorlar?

      Sil
    3. Kontratı dediğiniz gibi uzatılan dönem için isteyeceklerdir. Fakat benim Sef gorevlim ulkede bu sure icinde nerede kaldiniz belgeniz var mi diye sordu. Kontrati gosterdim. Odenilen su faturasi vs gorebilir miyim dedi. Yan masadaki Sef görevlisi bunlari sormadan 15 dkda yeni vizeyi basmıştı ben 1.5 saat uğraştım. Ama diyelim size benim gibi zorlu bir Sef görevlisi geldi o zaman aklinizda bulunsun kontratin oncesini isteyebilir. Normalde zorluk çıkarmıyorlar çünkü Erasmus öğrencilerinin standart prosedürü bu. Gezme konusunda benim tavsiyem avrupa içinde kalarak gezin mutlaka. Ben o guzel aylarda hatta Erasmusum boyunca gezemedim. Çünkü o güzel gezilesi aylarda Paris,Berlin ve Londrada peşpeşe canlı bombalar patlayınca olağanüstü hal vardı. Sadece Portekiz içi gezmeme rağmen ülke içi bile havaalanında kontrole girdik. Ve vizem bitmesine rağmen ülke içinde randevu kağıdıyla sorunsuz gezdim. Aklinizda bulunsun benden önce yani bu olaylardan önce randevusu olan arkadaşlarım kontrolsüz sekilde butun Avrupayi gezdiler. Ben şu an yerinizde olsam gezerdim :)

      Sil
    4. Tabiki tabiki avrupa içinde gezicem hatta 15 tatilde bile burdayım gelip gitmeyi düşünmüyorum şuan. Randevu kağıdını görünce bişey demiyorlar o zaman anlaşıldı. Zaten gezdiğim yerlere veya ülkelere şimdi gidersem kontrol olup olmadığını görebiliyorum diye düşünüyorum. Ben ev sahibim ile görüşüp şu anda kaldığım süre için kontrat düzenleteyim elimde bulunsun ilerde sıkıntı yaşamayalım. Verdiğiniz biligiler için teşekkürler yine aklıma takılan bir durum olursa buradan yazarım sayın admin :) :)

      Sil
    5. Süper bir yıl olur umarım gezebilirseniz sonucu yazın lütfen bu soru çok soruluyor. Sorunsuzca bol bol gezdiginiz eglendiginiz bir Erasmus deneyimi diliyorum. :)
      -admin

      Sil
    6. Dün gece sef in sitesinden online randevu aldım. veya en azından aldığımı düşünüyorum :) 14 şubat a verdi gidip göreceğiz. Sonucu mutlaka paylaşırım herkesin aklında aynı soru var yardımcı olmaktan memnun olurum.

      Sil
    7. Tekrardan merhabalar admin :) SEF in sitesinde bulduğum bu bilgilere göre benden pasaportumu 2 fotoğrafımı üniversiteden aldığım uzatma mektubumu kalacağım evin kontratı adli suç kaydı(e-devletten ingilizce almam yeterli sanırım?) dönüş biletim veya rez. ve son olarak banka hesabımda para olduğunu gösteren bir belge istiyorlar sanırım. 2. Dönem için hibemde çıktı okuldan hibe de alacağım onu da ibraz edeceğim ki banka yerine onu istiyorlar sanırım ama ben her iksini de götürürüm. doğru muyum ? Bu arada; Link: https://imigrante.sef.pt/en/prorrogar-permanencia/vet-ees/

      Şimdiden tekrar teşekkür ederim :)

      Sil
    8. Aynen öyle belgeler bunlar. Sitenin linkini vermeniz diğer arkadaşlar için çok yararlı olmuş . Teşekkürler :)
      -admin

      Sil
    9. tekrardan merhabalar.. çoook mutluyum vizemi aldım demek isterdim(!) malesef. Eksik evrak diyerek 4 ay sonrasına randevumu attılar. Erasmusu yaptığım üniversiteden aldığım letter of acceptance ile gitmiştim, Türkiye'de o belge ile vize aldım ama burdaki arkadaşlar ödeme yapmam gerekmediğine dair ekstra belge istediler. Erasmus olduğumu belirttim defalarca ama nafile, imzalı Learning Agreement ve application form um olmasına rağmen sorry dediler. İlle de ödemeye dair belge göreceğiz dediler, yapmıyorsan muaf olduğunu göstermelisin dediler. Konsolosluk böyle bişey istemedi çok gariptir.. Bunun yanında ev sahibimin yapmış olduğu illegal kontratı da kabul etmediler.. halbuki kendisi kaç defa verdiğini ve öğrencileri bu şekilde kabul ettiklerini söylemişti.. Sonuç olarak kendi vatandaşlarının küçük düşünmesi.. (vergi vermemek için kontrat yapmıyorlar, sefde ki beyefendi söyledi) velhasıl kelam mart ayının sonuna kadar vizem var.. Elime bi belge tutuşturdular bu belge ile 14 haziran da gel dediler, güldüm ben erasmus öğrencisiyim gezmek için geldim dedim rica ettim.. sorry dediler tekrar tekrar.. sebebleri güvenlikmiş(!) Sonuç olarak mart ayından sonra portekiz e çıkamayacağım sanırım uçak kullanamıyorum sanırım öyle biliyorum.. şuan tekrardan erkene randevu almaya uğraşıyorum her kanaldan uğraşıyorum.. Bakalım ne olacak. Bu arada ev sahibi kontratı yerine burda muhtarlık diyebileceğimiz bir kurumdan adres tespitini de kabul ediyorlar,Junta de freguesia diye bir kurum.. böyle yazılıyordu sanırım :) aylardır beklediğim randevu sağolsun sefdeki arakdaşların anlayışsız tavırları ve mülteci gibi davranmaları sonucu çöpe gitti.. Neler olacak göreceğiz bakalım..

      Sil
  20. merhaba SEF ten randevu nasıl alabilirim acaba vizemi uzatmam gerekiyor.internetten randevu almaya çalısırken document number istiyor tüm olabilecek numaraları denedim ama kabul etmedi yardım edebilir misiniz lütfen

    YanıtlaSil
  21. Merhaba, 8 şubatta Portekiz'e uçağım var.Fakat 1 yıllık(Multi) vize aldım ama duration of stay kısmında gün sayım 145 olarak yazıyor.Fakat benim okulumun final bitiş tarihleri 145 günü aşıyor 20 gün kadar.Şuan hala Türkiye'deyim vize mi uzatabilir miyim.Şuan konsolosluk'a mail attım fakat beklemedeyim ve birazda endişeliyim ve bende sizin blogunuza yazmaya karar verdım. Sabahı bekleyemeyeceğim de:) Yanıtınızı bekliyorum...Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğer son 20 günde portekizden çıkmayacaksanız ve uçuşunuz direk portekizden olacaksa dönüşte burda durmanızda bi sıkıntı olacağını zannetmiyorum. ama bu şahsi görüşüm tabi ki :) Keşke fazla yazsaydınız tarihleri..

      Sil
  22. Merhaba. Yukarıda yazılanları okudum. Ben Portekizde öğrenim hareketliliğindeyim şimdi. Hareketlilik bitince erasmus staja başlayacağım. Buraya gelmeden bir daha dil sınavına girmiştim çünkü :D
    Şimdi sorum şöyle, bu durumda uzatma işlemleri nasıl oluyor? LA ve kabul mektubu yeterli mi uzatma için? Ekstra ne gerekebilir sizce?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Erasmus Staj hakkında maalesef bir bilgim yok. Ama sizi tebrik ederim :D
      -admin

      Sil
  23. Merhaba, ben yeşil pasaportla ayrıca bir vize almadan çıkacağım ama hakkımı 10 gün uzatmam gerekiyor. Bu şekilde de mümkün mü uzatmak fikriniz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Evet yesil pasaportuyla portekizde vize alan arkadaslarim vardi. Onlar yesil pasaport oldugunu belirtip (çünkü genelde dikkate almayıp bordo ücreti aliyorlar) vize almışlardi. Normalde erasmus durumunda yeşilinde vize alması gerektiğini konsolosluk söylüyor fakat yesil pasaportlu arkadaslarim vize almadan çıkmıştı. En net ve güncel bilgiyi portekizdeki sef sitesinden alirsiniz tabi. :)
      -Admin

      Sil
  24. Merhaba çok güzel açıklamışsınız diğer yazılarda aradığımı bulamadım.
    Ben şuan italyada erasmus yapmaktayım bahar dönemi için uzatmak istiyorum shengen ülkesi olduğu için aynı evraklar geçerli midir veya bu konuda hakkında yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  25. Merhaba, büyük ihtimalle aynıdır diye düşünüyorum ama ben gideli çok oldu o yüzden değişiklikler olabilir. Siz SEFinizle de iletişime geçin tabi.Hatta bizimle de farklılık varsa paylaşırsanız çok sevinirim. Güzel bir yıl olacağına eminim iyi gezmeler :)
    -admin

    YanıtlaSil