27 Temmuz 2016 Çarşamba

Bana oradan Fado çalın


Uzun zamandır yazmıyorum. Sebebi geri döndüm. Lizbon Erasmus maceram bitti ama mottomuzu unutmuyoruz.


"Erasmus is not one year in your life , but your life in one year! "   #wittlearnt


Biz Erasmusluların görevi ülkemizi en iyi şekilde anlatmak ve hayatımızın en eğlenceli yılını yaşamak. Ben size belki yardımcı olur diye bu blogu yazmaya karar verdim umarım işe yaramıştır.


Blogumun Erasmus kısmıyla ilgili, her zaman soru sorabilirsiniz, yorum yapabilirsiniz. Mutlaka cevap veririm.


Son olarak bir sonraki Portekiz ziyaretime kadar, benden sonraki Erasmuslular Lizbona iyi bakın :)


6 yorum:

  1. Lütfen bana cevap verin Portekizde ersmua hakkında sormak istediğim çok soru var.

    YanıtlaSil
  2. İyi günler, ben de bu sene Erasmusla Portekiz'e gideceğim. Vize için konsolosluğa başvurdum 7 Ağustos'ta bana randevu tarihi olarak 15 Eylül'ü en erken olarak sundular mecbur kabul ettim. Lakin vizenin çıkması 2 ila 4 hafta arasında değişiyormuş. Okul da 11 Eylülde başlıyor. Ben mecbur Portekiz'e en erken ekim başı gibi uçacaga benziyorum. Bu durum oradaki derslerden devamsızliktan kalmama sebep olur mu? Ben bu arada kocaeli ell den erasmusa gideceğim.
    Şimdiden vereceğin cevaplar için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle tebrik ederim aynı bölümde olduğumuz için ortak derslerimiz hakkında yorum yapabileceğim. Devamsızlığın sorun olacağını düşünmüyorum ama ilk hafta ders seçimi ve her hocadan dersine imza toplanılıyor bunun sorun olup olmayacağını en iyi danışman bilir. Devamsızlığın ben şahsen problem olacağını düşünmüyorum çünkü FLUL bu konuda rahattı.

      Sil
  3. Merhaba , önümüzdeki 5 ay erasmus için Aveiro'ya gideceğim. Banka işlemlerinde buradan bir hesap açtırdınız mı giderken? yoksa yanınızda mı götürdünüz paranızı? Bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle tebrik ederim. Ben giderken yanimda para götürdüm fakat turkish bankin para kesmeyen bir karti var yurtdisi icin turkish bankin euro hesabini actirmistim boylece ailem turkiyede pttden turkish bank hesabina kesintisiz para yukleyebilecek bende portekizde kullanabilecegim dusuncesiyle ama gerek kalmadi çünkü gittigim gun ell,esn gibi erasmus gruplari activo bankla anlasmaliydi. Gidip activo banktan gun icinde banka karti cikardim ve ailem activo hesabima havale yapiyordu. Ben elimdeki olan parayi da activo kartima yatirmistim. Havale ucreti dusuk bir tutardi. Tavsiyem yaniniza nakit muhakkak alin ve gittiginiz zaman esn ya da ell erasmus gruplarindan birine kayit olun 10-15€ karsiligi anlasmali banka, ulasim karti, sim kart, muze ve gezi indirimi, erasmus party club girisleri gibi bircok seyden yararlanacaksınızdir. Ben lizbonda yaptim erasmusumu ve ell kartimin anlasmasiyla ugrasmadim ama bireysel giderseniz de eminim banka hesabi acabilirsiniz.

      -admin

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim yardımınız için. Hepsini not ettim ;)

      Sil