21 Ekim 2015 Çarşamba

ÇOOK GEÇ KALMIŞ YAZI / İKEA / BENFİCA

Yazmayalı baya olmuş. Klasik düzenli yazacağım dediğimiz günlükleri asla yazmama hatta unutma durumu yaşıyorum. Unutmadım fakat yazmadım da. Minik bir özürle açılışı yapıp neredeyse 2 hafta önce haftasonu ev arkadaşımın ısrarıyla Benfica'ya maceramızı anlatıp kapanış yapacağım.

Ev arkadaşımın yatak örtüsü,saklama kabı,halı (evet yanlış okumadınız halı) alacağım gidelim ısrarıyla haftasonu İkea için yola çıktık. Havalar bozmaya başladığı için pek dışarı çıkmıyorduk açıkçası sıkılmanın ve İkeanın hotdogu (çok severim bulursam affetmem) hayaliyle gitmeye karar verdim.  Biz biraz bacaklarımız açılsın dedik yürüyerek ENTRECAMPOS tren istasyonuna gittik.
Treni beklerken şaşkın şaşkın aranıp duruyorduk çünkü ulaşım kartlarımızı okutacak bir yer yoktu. Bilet de almadık. Etrafa bakınırken daha sonra kartları okutma için kenarda köşede saklanmış elektronik zımbırtıyı bulduk. Benim Francesca'ya ilk sorum okutmadan geçsek nolur acaba oldu. Onun cevabıysa tam bir İngiliz tadında neden böyle birşey yapalım ki zaten 1 aylıklık parasını ödedik ekstra ücret ödemeyeceğiz oldu. (Cevap çok mantıklı ama aksiyondan eser yok.)

Tren geldiğinde içinden bir memur çıktı hareket ederken trene tekrar bindi ve tek tek kartlarımızı kontrol etti okuttuk mu diye . (Fran bana bak gördün mü bakışı attı burada)                
Benfica durağında inip otobüs durağına yürüdük pazar günü olduğu için neredeyse bütün dükkanlar marketler kapalıydı. Benficayı gezemedik bunu saymıyoruz bir daha geleceğiz. Şu an için Benficaya ait izlenimlerim grafitti dolu duvarlar,köprüler, şehir merkezi ve benim yaşadığım bölgeden çok farklı ev tipleri oldu. 
714 nolu otobüse binip İkea durağında indik. Gerekli gereksiz eşyaları aldık. Bkz.oyuncak panda
Genelde bana hep fiyatları sordular İkea fiyatları bizle neredeyse denk ama çoğu ürün çok az farkla olsa da bizde daha ucuz. Yorgunluktan ölür durumdaydık ama hotdog yemeden dönmedik. Tadı  daha farklıydı ama güzeldi.
                  
benim için günün anlam ve önemi

Hemen İkeanın karşısında bir avm vardı. Alegro Alfragide. Bir cafeye girip dinlenelim dedik ve AVMye gittik. Ben pek beğenmedim . Vakit öldürdükten sonra eve 35 dklık yolu elimizdeki poşetleri taşıyarak ve otobüs,yürüme mesafeseleri , tren kullanarak gitmek yerine taksiyle gitmeyi tercih ettik. Taksiler ucuz. 35 dklık mesafeye 15 € verdik. 
İkea şehrin dışında uzak bir noktada araçsız gitmesi zahmetli bir yolculuk oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder