1 Nisan 2016 Cuma

PORTO

Aslında neredeyse 1 ay önce yazmam gereken yazıyı şu an yazıyorum. Porto gezisi, Portekiz'e gittin Porto'yu görmedin mi denilmesin lütfen (!)
Ryanair'de nereye uçsak diye dolanırken, ev arkadaşlarım biz niye Porto'ya gitmiyoruz dedi. Böylece 9.99 euro olan yaşasın Ryanair biletlerimizle 6 kafadar airbnb'den bulduğumuz muhteşem evimize gitmeye karar verdik. Lizbon havaalanında 2. terminal(baya küçük)'den uçağımız kalkıyor ben ev arkadaşlarımdan yarım saat önce havaalanına geldim sebebi;
- Avrupa vatandaşı olmayanlar e-biletini bastırmak zorunda ve check-in kuyruğuna girmek zorunda
Eee bilet ucuz olunca ryanair kuyruğuda uzun oluyor..

Ev arkadaşlarım Porto'ya bayılırken, ben bir Lizbon değil diyorum. Sanırım Porto benim için yazlığa gitmek gibi. Çok fazla yapılacak şey yok o yüzden 2-3 gün yeter ve artar bile..

Benim için Porto;
-Berbat bir metro sistemi çok fazla zone var küçücük şehir için, fakat kontrol yok son gün hiç bilet almadan gezdik. Tabi bu riskli yakalanırsanız kontrole denk gelirseniz cezası var.
-Şehir merkezindeyseniz metroya ihtiyaç yok, yürüyerek gezmek kolay.
-İki önemli yaka var Ponte Luis köprüsüyle (önemli olanı) birbirine bağlıyor. İki yaka arasında Douro nehri var.
-Douro, Portekiz'in en iyi şaraplarının yapıldığı yer.Portekiz'den Şarap alıyorsanız Douro olmasına dikkat edin.
-Bizim evimiz Gaia bölgesinde (teknik olarak başka bir şehir kabul ediliyormuş.) Nehirin kenarında olan evimizden yürüyerek 10 dk içinde ponte luis köprüsünü yürüyerek merkeze ulaşabiliyoruz.
-- Gaia : Şarap mahzenlerinin olduğu yer tadım yapmak için buraya gelmelisiniz. Tadın turu için direk mahzenlere  gidebilirsiniz yada nehirde gondol turu yapan firmalar turun sonunda anlaştıkları mahzende şarap tadımı yaptırıyor.
- Portonun hakkını yemiş gibi hissediyorum o yüzden sokaklarının ve genel şehir havasının huzurlu olduğunu eklemeliyim. Öğrenci şehri olduğunu düşünmüyorum, Erasmus partilerine, gece klüplerine gitmemize rağmen bir Lizbon değil :/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder