16 Şubat 2016 Salı

HAVAALANLARINDA SÜRÜNMEK

21 Aralık 2015 saat 5.35 de Lizbon- Madrid uçağım var. Metroların 1'de kapandığından bahsetmiştim bu yüzden 20 Aralık saat 11 de yani hava çok kararmadan bekleyeceksem havaalanında bekleyeyim mantığıyla yola çıktım. Iberia havayollarıyla gideceğim küçük bavulumu el bagajı olarak kabul etmediler. Biraz sevimlilik biraz muhabbetle 12 kg olmasına rağmen el bagajı olarak bavulumu yanıma aldım. Pasaport kontrolü hiç olmadı. Sadece İspanyada uçağa giderken pasaportlarımıza bakıldı fakat vize kontrolü değildi.İberia Madrid Barajas 4.terminaline iniş yapıyor fakat pegasus 1. terminalde. Barajas havaalanının büyük olduğunu biliyordum ama iki terminal arasının bu kadar uzun olduğunu tahmin etmemiştim. Terminalleri bağlayan bir metro yok dışarıda otobüs  var ve mesafe uzun bir mesafe. Boş ve duraklarda durmayan bir otobüsle 20 dk sürdü terminal değiştirmem. Sonuç olarak umarım dönüşte başım yanmaz diyip  Pegasusla binip evime uçuyorum.
Evimde anne yemeği,aile şefkati,arkadaş sevgisiyle sarmalanıp şımartılıp geri dönmek üzere Pegasusla Madrid'e indim. Terminal değiştirmek için 1 saatim vardı , kalabalık ve her durakta bekleyen otobüs üstüne uzun check-in kuyruklarından dolayı uçağı kaçırdım. Kuzu kuzu yeni bilet aramaya başladım ve TAP havayollarından Lizbon bileti aldım/ cüzdanımı boşalttım.
Gergin bir şekilde TAP havayolları uçağına bindim. Binmeden önce minik askılı çantama sorun çıkardılar ama çok sinirliydim el bavulumu patladım içine tıkıştırdım. Zaten gergin olduğumu görünce çok üstelemediler. Tek isteğim evime gitmek oldu ve karaya inince koşa koşa odama gittim.
Kısacası berbat uçuşlar yaşadım ama mutluyum.

DEĞERLENDİRME

IBERİA: Sabahın körü olduğu için uçakta uyudum. Kısa bir yolculuk olduğu için pek hatırlamıyorum. Dediğim gibi uyudum. Dönüş için hiç yardımcı olmadılar problem çözmek yerine yeni bilet satmak istediler ve çok pasifler. 20 dk olmasına ve hala check-inin açık olmasına rağmen umursamazca,vakit öldürürerek berbat bir deneyim yaşattılar. Kendileri online check-in yapıp size mail atıyorlar.
PEGASUS: Bildiğimiz pegasus aslında benim gözüme hiç batmıyor sebebi Türk host/hosteslerin servisi.
TAP: THY fakir versiyonu diyebilirim. Şaka gibi bir yemek verdiler vermeseler daha iyiydi. Fakat benim uçuşumda hostları  hepsi inanılmaz güleryüzlü,yardımcı ve sürekli hareket halindeydi. Sebebine gelince hepsi Biscolata reklamından fırlamış manken yakışıklılığında olduğu için sanırım uçakta olan bütün kızlar servis butonunu kullandı :) (Başta ben)

Lizbon Havaalanı: İnternet ücretsiz ve sınırsız kullanın. 2 terminalli küçük kaybolmazsınız.
Barajas : Çok büyük bir havaalanı bence terminal değiştirecekseniz araya mutlaka vakit bırakın. Online check-in yapın ben yapmadım pişmanım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder