11 Eylül 2015 Cuma

3.GÜN VE YARARLI BİLGİLER

Artık Saldanha bölgesinden çıkmanın vakti geldi. Okulumun sitesinde geldiğinizde SEF’e görünün yazıyor bende SEF peşinde kendimi metroya atıyorum. Ulaşım araçlarını kullanmak için VİVA VİAGEM kartınız olması gerek bunu 0.50 cente metrolardan alabilirsiniz. Tek yön metro ve otobüs için 1.40 euro ödüyorsunuz. Bakıyorum çok durak değiştireceğim ben bütün gün hepsine biniş yapayım diyorum ve 6 euro ödüyorum. Geze geze SEF bürosunu buluyorum orada vizen bitmeden 1 ay once randevu al çocuğum git hadi diyorlar. 

Bende 2. Durağım olan Erasmus Corner  için yola çıkıyorum.
Hepinize Erasmus köşesine uğrayın diyorum kesinlikle tavsiye ediyorum. Burası gönüllü kurulmuş bir yer öğrencilere yardım amaçlı. ELL kartımla beraber sim kart ücretsiz. Isterseniz ell  kartı almayıp formlarınızı alabilirsiniz sim kartınızı takar 7.80 euro karşılığında asağıda yazdığım paketi yapabilirsiniz.
Gittiğimde ücretsiz WTF sim kartı alıyorum . 1 ay boyunca ücretsiz olarak portekiz içi sınırsız mesaj, 500 dk konuşma,500 mb internet (whatsapp,viber,facebook,snapchat,skype,instagram ücretsiz) ee iyimiş diyorum ve yeni kartımı takıyorum.
Ulaşım için form alıyorum o formu doldurup metro duraklarında görevliye verdiğinizde genel olarak 1 haftada kartınız çıkıyor. Isterseniz acil deyip 14 euro ekstra ödeyerek alabilirsiniz. Sonra kartınıza aylık 35 euroya metro,otobüs gibi ulaşım araçlarını sınırsız kullanabiliyorsunuz.


 Yine orada bana ücretsiz banka hesabı açmak için yardımcı oluyorlar.  Formumu alıyor ve dolduruyorum ACTİVO BANK .  Zor bulunan bir banka olurda siz de aynı şeyi yaparsanız metroyla Baixa-Chiado durağında inin orada kaptırın gidin bulursunuz ben öyle kodladım kafamda. Bankaya gitmeden once ben yine açım bu yüzden  Erasmus Corner sokağında yiyecek birşeyler arıyorum fakat her yer bar.
Derken  et kokusunu takip ediyorum ve Dönerci buluyorum . Mutlu ve şaşırmış şekilde giriyorum. Döner istiyorum adama Türk müsünüz diye sorduğumda Portekizli olduğunu ama döneri Türklerden öğrendiğini ve burada çok sevildiğini söylüyor. Benim Türk olduğumu öğrenince yemek hakkında yorumumu duymak istiyor. Farklı ama güzel olmuş diyorum dönerimi bitirmeden çıkıyorum çünkü döner olayını hiç anlamamışlar. Üzgünüm ama çok kötüydü L  
Bankamı bulmaya yola çıkıyorum.Burada  ATMler  ortak (Multi Banco MB ). Bankaya gidiyorum sigortamdaki ev adresimi kanıt olarak gösteriyorum. Pasaportum ve Lizbondaki adresimin yazdığı  formumu veriyorum 1 hafta sonra kartı almaya gelebilirsiniz dedikleri için eve dönüyorum.
 Artık metroyu çözdüm ve asıl güzel olan evimi bulabiliyorum artık kaybolmak yok .J

2 yorum:

  1. SU an ben de 6 ay olarak Lisbon'dayim. Eskiden baska bi sehirde Portekiz'de Erasmustum.Bu 3. kez Portekize uzun vadeli gelisim. Artik sira Lisbon'da diyerek burda gonullu is buldum. SEF icin bi arastirayim dedim kendimi burda buldum. Erasmus gunlugu degil de Haftalik vloggerlik yapmayi dusunuyorum ben de. Bakalim ayni seyleri yukari asagi yasiyor olacak miyiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım Lizbon günleriniz çok eğlenceli geçer. Vlog yüklemeye başladığınızda haber verirseniz seve seve takip ederim :)

      Sil