16 Eylül 2015 Çarşamba

YEŞİL BİNA- VİVA VİAGEM- FRANSIZCA TESTİ

Bugün tembellik yaparak 10da başlayan fransızca sınavıma 9.30da kalktım. Yetişirim ya nolucak dedim. Saat 10.00'da nefes nefese kapının önündeydim. İçeriye girmeye çalışınca kapıdaki kız içeriye almıyorlar dedi. Yıkılmış bir şekilde geç kaldım diye değil mi dediğimde hayır sözlü sınav önce tek tek alıyorlar dedi. SÖZLÜ SINAV ... TEK TEK... 
Bundan haberim yoktu tam bir şok oldu. Oturup kuzu kuzu sıramı beklerken yanımdaki topluluğa kulak kabartıyorum ama portekizce konuşmuyorlar. Fransızca konuşuyorlar ve baya akıcı şekilde. Sizde mi 2. dil için sınava giriyorsunuz diye muhabbete başlayınca hiç biri beni anlamayıp yüzüme baktı. Kapının yanında oturan kız fransızca dediklerimi çevirince topluluk hayır biz tercümanlık okuyoruz fakat yine de belge istiyorlar dediler. Daha sonra Fransız olduklarını öğrenince benim için yıkım oluyor çünkü herkes Fransızca konuşuyor. Ben de hemen çakallık yapıp ne soracaklar ki sözlü sınavda adımı yaşımı ülkemi deyip Google amcamızdan Fransızca kendimi tanıtmayı sorgulatıyorum. Bilgilerimi tazeledim sayılır derken sıra bana geliyor ve Hoca başlıyor fransızca konuşmaya ama ben gerçekten konuya Fransız kaldım. (Bunu yapmasam ölürdüm)
Benden bir cevap bekleyince ben bütün bildiklerimi (demin google da okuduklarım) sıralıyorum. Ben bitirince hoca gülerek anladım dedi ve bana A2 yazacağını söyledi. Hocam bana A1de yeter dedim hem derslerden geçmesi kolay olur mantığıyla. No,No A1 A1 diyorum. Hoca da manyak heralde bakışı atıp üstelemeyip beni gönderiyor. Bunu da atlattım :)
Sıra VİVA VİAGEM yani aylık ulaşım kartı çıkarmada artık kafaya koydum o kart bugün çıkacak!
Dün gittiğim gibi Campo Grande metrosuna gidiyorum. Yeşil binayı yine görüyorum zaten bir günde binayı yıkacak halleri yok. Ama taktım kafaya oraya gideceğim. Tabi ilk önce metro kartım.
Saat 12 gidiyorum bitti metro kartları 2den sonra diyorlar. Peki 2 olsun diyip yeşil binaya yöneliyorum.Burası bir alışveriş merkezi içeriye girince vakit geçer diye oyalanıyorum. 1 tane neredeyse devasa bir mağaza var ona giriyorum içerde her şey var ve her şey fazla ucuz. Diğer dikkatimi çeken şeyse genelde SL BENFICA popüler olmasına rağmen burada her yer SPORTING LISBON ürünleriyle dolu. Oyalanmam gerek diyip dolanmaya devam ediyorum ve YASTIK buluyorum. Bu aralar en çok ihtiyacım olan şey bahsetmiştim. Mutlu bir şekilde metroya dönüyorum. Sırada beklerken Türk Erasmusçular bulup biraz konuşuyorum derken benim sıram geliyor ve artık kartımı alma vaktim geldi :) Formumu doldurup teslim ediyorum vesikalık fotoğrafımı verip ve pasaportumu gösteriyorum.
Görevli yarın gelip alırsın deyince anlıyorum ki hala gol değil hakim bey.
Benden bu kadar deyip evime geri dönüyorum yarın yine üniversiteye gitmem lazım evraklar cart curt.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder