23 Eylül 2015 Çarşamba

ÜNİVERSİTE İLK HAFTA ALIŞMA

Daha henüz ilk haftamdayım okulda. İlk hafta derslere giriyorum. Ekleyip çıkarmak istediğimiz dersleri belirliyoruz.Bütün ingilizce dersleri seçtim. Her derse giriyorum. Yeni yeni kavramaya başladım okulu mesela edebiyat fakültesinde kitapçı var. Okulun çok güzel,büyük ve kapsamlı bir kütüphanesi var ayrıca bizim fakültenin içinden kütüphaneye giden bir yol var . Kütüphaneye girmek için ziyaretçi kartı almamız gerektiğini öğrendim. Her defasında girmek için fotoğrafımızı ve kimliğimizi bırakmamız gerek. Bizim üniversite buna ihtiyaç yoktu heralde fazla okuyan olmadığı için :) (şaka şaka koü öğrencileri  vize final zamanları kütüphanedesiniz biliyorum)  
Beni şaşırtan şeylerden biri kantinlerde içki satılması oldu. Tamam burada çok doğal her yerde sabah başlayıp geceye kadar parklarda herkes içki içiyor bu çok doğal ama üniversitenin içinde olması beni çok şaşırttı. Gerçi en ucuz içeceğin bira olduğunu düşünürsek bence mantıklı içkinin tercih edilmesi :D 
Şimdilik bu kadar henüz derslerle boğuşuyorum. Yeni kitaplar daha ilk günden okumak için uzun hikayeler,denemeler vs.. 
Tatlı bir zorluğu var diyelim. Bu arada kütüphaneye gitme sebebim bir dersim için The Norton Anthology of English Literature kitabına ihtiyacım olmasıydı. Kütüphanede 15 tane varmış zamanında ama uyanık olanlar önceden gelip almış. Biz gittiğimizde 5-6 tane vardı ama sistem bozuk olduğu için sadece kitaplara baktık. Bu kitabın çoğunu derste bitireceğimiz için direk kitabı almanız daha mantıklı dedi profesör. Bizde kütüphaneden sonra Vasco da Gama alışveriş merkezine gittik. 2 büyük kitapçı var BERTRAND ve FNAC . 
İkiside büyük kitapçılar fakat ben FNAC'ı daha çok sevdim. İngilizce kitap konusunda yetersizler ve kitabı bulamadık. İnternetten sipariş etmek zorunda kalacağım. Avm çok büyük bir avm ve içinde tanıdık birçok marka var. Gelmişken elektroniklere bakayım dedim. Bilboardlarda çok ucuz bilgisayar reklamı görmüştüm. Bizde fiyatı neredeyse 3 katı olan bir markaydı fakat mağazada çok daha pahalıydı. Elektronik ürünler burada aynı fiyat hatta biraz daha pahalı. Kitapsa daha ucuz en azından ingilizce olanlar. Penguin etiketli hepsini kucaklamak isterdim fakat bavulumda o kadar yer olmayacağı kesin.
,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder