11 Eylül 2015 Cuma

ÖNEMLİ BELGELERE DEVAM

EURO HESAP CÜZDANI  okulunuzun önerdiği bankayı açtırabilirsiniz. Hibeniz daha çabuk yatar. Ama ben daha az para kaybı yaşamak istiyorum yurtdışında derseniz. Ben TURKİSH BANK NAKİTO kartı çıkardım. Mutlaka inceleyin özelliklerini en uygunu bu gibi görünüyor ve birçok erasmus öğrencisi bu kartı tercih ediyor. Ben henüz bu kartı yurtdışında kullanmadığım için size bir yorum yapamayağım. En kısa sürede editleyeceğim yorumumu.
KALACAK YER: Eğer okulunuz size yurt imkanı sağlıyorsa süper. Benim gibi sağlamıyorsa kendiniz bulmanız gerekecek. Lizbon Üniversitesinin bütün facebook gruplarına katılın ayrıca erasmus lisbon,ell lisboa gibi bütün sayfaları takip edin.  Orada birçok mail adresi,güvenli siteler var ev bakabileceğiniz. Ben evimi güvenli bir internet sitesinden tuttum  ve herşey sitede  göründüğü gibi yolunda.  Ben evimi uniplaces.com dan tuttum. Ama siz mutlaka araştırın belki daha iyisini bulursunuz. Hepsine mail atın aradığınız özellikleri bütçenizi belirtin.
UÇAK BİLETİ bu kısmı önceden araştırmaya başlamanızda fayda var çünkü uçak biletleri Erasmus döneminde gerçekten çok pahalı olabiliyor. TAP havayolları,THY,PEGASUS,AKTARMALI UÇAK BİLETLERİ gibi birçok seçeneğiniz var yabancı havayolları gibi tercihler bunları arayıp bulmanız lazım.
***Ben biletimi THY dan aldım sebebi THY Erasmus indiriminden faydalanmak için Türk Hava Yolları  (THY) ile Türkiye Ulusal Ajansı arasında imzalanan protokol kapsamında Erasmus+ Programı yararlanıcılarına THY ile gerçekleştirecekleri uçuşlarda %20 indirim ve 10 kg ekstra bagaj hakkı sağlanacaktır.” Biletinizi THY ofislerinden alabiliyorsunuz sadece okulunuza mail atmanız lazım size TURNA sistemine kaydetmeleri lazım. Bu haktan yararlanabilirsiniz arkadaşlar.
VİZE  Erasmus öğrencileri vizesini Ankaradan alıyor. Eğer Ankara dışında oturuyorsanız kargoyla  evraklarınızı yollayabilirsiniz. Mutlaka Portekiz Büyükelçiği ve Konsolosluğunun internet sitesini inceleyin daha sonra oradaki adrese randevu  maili atın. Uçak biletinizin rezervasyonu yeterli. Aynı şekilde henüz ev tutmadıysanız herhangi bir hostelden ücretsiz rezervasyon yapıp daha sonra iptal edebilirsiniz. Size gerekli evrakların listesini atacaklar eksiksiz hazırlayıp yollayın ve vizenizi bekleyin.

Vizeniz çıktı!! Uçak biletiniz hazır gidiyorsunuz. Öncelikle  Tebrikler! Zor ve sıkıcı kısım bitti şimdi heyecanlı Erasmus hayatınız başlıyor.

Buradan sonrası aslında herkesin kendi deneyimi ben kendi yaşadıklarımı sizinle buradan paylaşacağım umarım size yardımcı olabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder